O realitate salbatica: marketing impotriva fericirii

Scopul marketingului este de a va convinge, cumva, ca viata voastra e incompleta daca nu cumparati un anumit produs sau serviciu.

Esenta marketingului este sa va faca sa va simtiti nemultumiti de situatia de fapt, indreptandu-va in directia unei achizitii.

Suntem asaltati de mai multa publicitate in cateva ore decat erau generatiile anterioare intr-un an.

Boala secolului 21: nemultumirea

Studiile arata ca, in medie, cu cat esti expus la mai multa publicitate, cu atat esti mai indatorat.

Exista o corelatie directa intre timpul petrecut in fata televizorului si suma datoriilor noastre.

Ca adulti, observam cum aceasta nemultumire sfarseste in si mai multe achizitii si in si mai multe datorii. Ne dam seama ca e un lucru rau. Insa, atunci cand incepe sa afecteze inimile copiilor, devine aproape infernal.

Copilul tau este asaltat de marketing din momentul in care poate procesa informatia.

Reclamele intre emisiunile de desene animate promoveaza agresiv o industrie a jucariilor care incearca sa-si depaseasca planurile in vanzari si ataca inimile cele mai vulnerabile.

cum sa te aperi

 

Sarbatori fericite?

Cel mai insistent si mai sofisticat marketing se adreseaza copiilor in perioada sarbatorilor. Aproape orice sarbatoare e insotita acum de cumparaturi obligatorii pentru copii.

Marketingul si castigurile au transformat sarbatoarea intr-o industrie.

In ziua de azi se cheltuiesc mai multi bani pentru ziua unui copil decat obisnuiam sa cheltuim pentru Craciunul unei familii intregi acum o generatie.

Marile companii stiu ca, daca pot planta dorinta in mintea unui copil, au angajat cel mai bun vanzator, care va avea grija sa transmita comanda parintilor.

Nu exista persoana mai hotarata si mai decisa decat un copil motivat sa aiba “cea mai noua chestie”. Traim intr-o lume in care mai mare este mai bun si mai nou este mai dragut.

Si, asa cum puteti observa peste tot, multumirea nu tine de varsta, ci de maturitate. Poti intalni tineri de 16 ani care au inteles asta si oameni la 45 care nu.

Multumirea nu e data de bani, ea vine din inima. La orice varsta sunt oameni care incearca sa-si acopere golurile din inima umplandu-le cu tot mai multe cumparaturi.

Ca parinte, trebuie sa va pregatiti copilul sa se apere de aceasta amenintare.

ce sa fac in continuare

 

Cum sa-ti aperi copilul?

Pentru inceput, puteti stimula sentimentul de multumire in copiii vostri cat inca se mai afla sub acoperisul vostru.

O persoana multumita poate economisi, realiza bugete, evita datoriile si construi relatii cu mult mai bine decat cineva care se lupta cu nemultumirea.

O persoana multumita poate sa nu aiba cele mai bune lucruri, insa transforma lucrurile in ce e mai bun

Multumirea nu tine de suma sau de noutatea lucrurilor cumparate, ea exista in interior si, daca o ai, nu conteaza cati bani castigi sau cate lucruri ai.

Viata nu este facuta din lucrurile sau experientele pe care le cumparam.

SCRIE UN COMENTARIU - Adresa de email nu va fi publicată

Vă rugăm să adăugați un comentariu
Introdu numele tau aici